torsdag 9 juni 2011

Generationer

Har under en tid nu funderat på om generation 4 verkligen är kompatibel med min generation, eller om man möjligen behöver en adapter. Vi talar nu om min Iphone som jag ägnar en del tid åt att leka med om dagarna. Har nu hittat en app som gör att jag inte missar ett enda Bonesavsnitt, gammalt som nytt, och därmed har väl denna ganska dyra leksak gjort skäl för sitt pris. Finns mycket annat kul också. Tycker ändå att den virtuella världen har sina begränsningar och går därför raskt över till den litterära:

Murakami är helt fantastisk! De små och inre händelsernas mästare. Det är ingen action, precis. Fast vänta nu, det är det ju. Också. Vill inte gärna avslöja för mycket av handlingen, då förlorar boken sitt läsvärde, men köp den, läs den! Det här är litteratur på hög nivå, och underhållande sådan. 1Q84 var titeln. Murakami är egendomligt precis och underbart snobbig när det gäller kläder. Och han kan sina designers. Väldigt ovanligt.

Om kläder talade idag den allerstädes närvarande film- och bokkritikern CG Karlsson i Godmorgon Sverige. Fast då gällde det snygga kläder i filmer. Hitchkocks filmer var på tapeten, och Breakfast at Tiffanys. Och jo, man får ju hålla med. Både vad gäller Cary Grant och Audry Hepburns underbara "outfits". Ms Hepburn är trendig igen, det är ju roligt, och personligen skulle jag gärna se en Cary Grant-revivel. En herre som inte bara hade snygga kläder, han kunde bära upp dem också! Nu, kära vänner, måste jag ha kaffe. Vi ses!

Bild: Vår häck vi delar med grannen. Som fluffig, vispad grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar