onsdag 15 juni 2011

Har botat om . . .

. . . och det hjälper inte ett dugg! Det gjorde det inte på Datavetenskap heller . . . Min tv-kanalsapp vägrar fortfarande påminna mig om kommande favoritprogram. Nästa steg i strategin blir att skicka surt mail. Det blir vilken dag som helst nu.

Kära vänner, detta är en mellandag i Paradiset. Vädret är sådär, mulet hela förmiddagen och fint på eftermiddagen när jag är trött och ingenting orkar.

Hamlet har varit med på promenad till ICA. När han inser att vi är på väg till detta förhatliga ställe tvärnitar han och beter sig som en istadig åsna. Tråkigt nog för honom väger han inte lika mycket som en sådan, så han blir skymfligen släpad och tvingad att vänta utanför. Detta är av någon obegriplig anledning det värsta han vet, väntandet, alltså. Förstår inte varför, det går verkligen ingen nöd på honom och han får godis för att han är så duktig. Är inte helt säker på att han är det. Duktig, alltså, men godis får han i alla fall. Nu ligger han och surar i hallen.

Läser fortfarande Mysteriet på Père Lachaise. Det kommer att ta tid, den är verkligen inte rolig, det är på gränsen så att jag hellre dammsuger istället.

Bild: Ny buskros. Detta är jag HELT säker på att det är en nypon-. Från en jättestor buske på ängen där Huliganen får springa lös. Då, minsann, surar han inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar