måndag 10 oktober 2011

Frukost i Kalmar

Åtminstonde i fantasin. Läser nu sista delen av Maria Gustavsdotters trilogi från 1500-talets Kalmar. Käre Maken är på golfbanan och Hamlet och jag har ätit frukost i favorit-läsfåtöljen. Min älskade Bruno Mattsonska sådan, apropå min nya etikett Design, som jag bara inte begriper varför jag inte skrivit om tidigare, det är ju ett av mina favoritämnen. Tja, skriva och skriva, men bilder skall det bli!
Satsborden som skymtar till höger är ritade av Hans J. Wegner, dansken med de fantastiska stolarna. Skall ta en bättre bild vid tillfälle. Allt han gör har på något sätt skulptural kvalité och är vackert att se på och stolarna för det mesta också förvånansvärt bekväma att sitta i . Hans J. Wegner har en revival just nu, massor av hans möbler är åter i produktion, till det mest fantasifulla priser. Mina bord är ärvda, tack ock lov!
Såg min älskade serie Anne på Grönkulla igår. Diana gifte sig, hela bröllopet var insvept i ett moln av spetsar. Underbara sådana, till och med broderierna var vackra. Suck, så romantiskt! Utan att ens ett ögonblick bli fånigt. Heder åt kanadensisk TV.
Idag skall jag se Shogun, TV4 Guld, numera min favoritkanal. Kan serien utantill, men det gör ingenting. Kläderna är FANTASTISKA här också! Älskar att se TV på dagen, särskilt när det regnar och blåser, som idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar