lördag 8 oktober 2011

Georg Jensen och P. G. Wodehouse

Georg Jensens String
Hej på er!
Har trampat runt i Göteborg hela dagen, släpandes på kameran. Har jag tagit en enda bild? Icke! Men jag har äntligen lyckats köpa en fruktskål, efter minst ett års letande. Det blev en nyutkommen Georg Jensen. Modellen finns också som fat, jättefint, men tar massa plats. Foto kommer, förhoppningsvis i morgon. Idag är jag för trött.
-----
Och nu är det i morgon. Skål till vänster, varsågoda. Har också letat ljusstakar, och efter att ha sonderat marknaden noga står valet mellan ett par modernistiska i nysilver från Hallbergs och Georg Jensens dubbla.
F. Ö. kan jag rekommendera Espresso Houses Pekannötssnäckor. Det var vad jag åt till lunch. Kanske inte så närande - men gott.

Läser just nu Wodehouse om Wodehouse. Som jag älskade hans böcker när jag var liten. Han är fortfarande väldigt charmig och rolig och har den underbara egenskapen att han låter lustigheterna gå ut över honom själv. Anspråkslöshet ÄR charmigt. "Besvärlig faster-temat" i många av hans böcker verkar komma direkt ur verkliga livet. Sina föräldrar såg han inte mycket av under uppväxten. Det var internatskolor och lov hos div fastrar och mostrar som gällde.
Skall idag(dvs söndag, jag skriver på samma inlägg flera dagar nu för tiden) göra LCHF-glass. Det kommer att göra Käre Maken överlycklig. Möjligen mig också. Undrar hur glassmaskinen fungerar? Har inte använt den på åratal. Blir det bra lägger jag ut recept.
Bild: Röd kastanj. Inte så vanlig, men väldigt vacker. Från Göteborg, men inte från just idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar