tisdag 18 oktober 2011

Höstregn

Hej! Här har vi regn och blåst. Tänker tillbringa dagen inne med tända ljus, Leif G.W. Persson stadigt i handen och Hamlet som värmedyna i knät. Mellan sommarens längtan och vinterns köld heter boken. Har inte läst Leif G. W. sedan Grisfesten, men nu är det dags. Bakom denne herres aningen trötta yttre finns ett spänstigt och vigt intellekt som glimrar till allt som oftast.  Men är verkligen svensk polis så fördomsfull, korkad, lat och alkoholiserad? Och språket . . . Himmelska makter -  om Leif G. W har rätt - skydda mig från svensk polis. Nåja, t o m Leif G. W. gör undantag. Johansson verkar ju riktigt normal. Karaktären Jarnerbring måste vara skriven för Persbrandt, man ser honom framför sig, och jag har inte sett en enda film. Skall kolla. Trevligt för honom i så fall att få spela kompetent skitstövel som omväxling mot bara skitstövel.
--------------------
Nähä, Det var Sven Wolter. Men han var ju för gammal redan då! Och -96 var den en Stig Engström. Ser fortfarande Persbrandt framför mig.

Det är inte sin snälla husse Hamlet kastar sådana dyrkande blickar på, det är hans smörgås.
Nu kallar min Iphone och Wordfeud, och jag väntat på Forsythes kl 13.15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar