söndag 30 oktober 2011

Höstfärger

Hej på er! Försöker förgäves fotografera min vackra höstbukett jag fick från Patzys Blommor i Göteborg. Käre Maken var där för att hjälpa dem flytta kylrummet för snittblommor. Patzys skall flytta till annan lokal men är kvar på Centralstationen. Lyckas inget vidare. Med fotograferandet alltså. Ni får nöja er med en av solrosorna så länge. Kan behövas för att lysa upp i höstmörkret.
Läser vidare. Hann inte till biblioteket, det får bli i morgon om det inte regnar, så det är inte Leif GW jag läser, utan en litteraturhistorisk sak om Astrid Lindgrens sagor. Det verkar faktiskt som om jag läst det flesta, men jag minns inte riktigt den mörka sidan av dem. Får nog friska upp minnet. Det Lindgrenska språket är så underbart vackert och manar fram de ljuvligaste fantasibilder.
Gårdagskvällen ägnades åt det första avsnittet av säsong 2 av Downton Abbey. Slottet, min vänner, slottet! Så fantastiskt! Så är ju Maggie Smith fantastisk hon också. Det är väldigt roligt att se henne, redan hennes mimik räcker långt.
Idag har jag redan avverkat Anne på Grönkulla (ett avsnitt jag sett så många gånger att jag kan replikerna) och ett Forsyte avsnitt  jag missat i veckan. Tack och lov att det finns repriser.Tänker se ett program om George Clooney 16.00 på kanal 9. Säkert en repris det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar