torsdag 27 oktober 2011

Ingen ordning

Jag tänker läsa mig igenom Leif G.W. Perssons deckare, men jag får ingen ordning på ordningen. Dvs i vilken ordningsföljd de kommer. Har ju läst den första i hans trilogi om Palmemordet (den var inte så bra, men inte heller så dålig att man inte kan fortsätta). Har dessutom bokat in mig på hans biografi. Är nr 17 i kön. Känns som att försöka boka biljetter hos SJ. Nåja, förr eller senare kommer den ju. Måste till biblioteket, där finns åtminstone deckarna inne, det har jag kollat.
Vi har haft fullt upp, vi köpte ny tv igår. Massor av valmöjligheter och massor av information. Till sist blev det en 42" Panasonic plasmatv inhandlad på Expert. Måste rekommendera säljaren som verkligen la ner massor av tid och massor av expertis. Har nu efter sju sorger och åtta bedrövelser lärt mig ställa in alla bildfunktionerna. Är naturligtvis en ärkepedant när det kommer till bildkvalitet och därmed en fasa för alla säljare. Utom möjligen för den här - han var likadan. 42" är exakt vad vi får plats med, och med tanke på att vi sitter nästan i tvn känns det ganska överväldigande. Familjen Forsythe har plötsligt fått andra dimensioner.
Idag kommer Inglorious Basterds 21.00 på kanal 6. Skall se om den, jag såg den när den gick på bio 2009. Rå men rolig, vill jag minnas. Brad Pitts italienska är värd nästan vad som helst.
I morgon skall jag till Göteborg och fixa håret. Hade köpt en Groupon Deal för detta för någon månad sedan men när jag skulle boka tid visade det sig att hon inte hade någon förrän i FEBRUARI. (Har bokat den.) Får nu till min fasa betala fullt pris på NK. Men det har sina kompensationer. Där är de verkligen bra! Dessutom har de massagestolar.
Apropå Deals så har det kommit ett erbjudande om 50% på något från La Redoute. Hur skall jag kunna motstå det?
Hamlet  hälsar. Han har nytt halsband. Det var verkligen ingen deal på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar