tisdag 9 april 2013

Grundskola

 Idag har grundskolan varit ordentligt på tapeten för min del.
Hade långt trevligt samtal med en gammal klasskamrat på förmiddagen. Dock ej om vår gemensamma skola. Alltid lika roligt, och så roligt det är att vänskap kan sträcka sig över alla år. Vår grundskola däremot var inte trevlig och inte mycket att förundra sig över. Maria Langs Ahlströmska däremot . . . Fick nämligen hennes Vi var tretton i klassen med posten idag, Har köpt den via Bokbörsen. Utspelar sig i ovanstående skola där ML arbetade som både lektor och rektor under många år. Handlar om en återföreningsfest för en förstaklass. Efter denna läsning kommer jag aldrig att delta i någon som helst återförening i något som helst sammanhang - det kan jag lova :-) Men skolan verkar ha varit av ett helt annat slag än den jag dessvärre kommer ihåg. Skolor är enligt mig något som inte blir roligt förrän man tagit sig upp till universitetet. Bortsett då från en och annan trevlig klasskamrat. Men på universitetet är det å andra sidan underbart! Åtminstone om man haft turen att läsa konstvetenskap i Göteborg på Stackells tid.
Kryper runt och fotograferar krokus. Det är den enda blomma som kommit upp än, och vi har visst bara lila :-) Tycker inte om gult, men det här är ju löjligt! Några vita måste jag väl ändå planterat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar