söndag 7 april 2013

Ruinerad?

Hej på er! Beklagar att jag inte hört av mig på länge men . . .
Dels har det varit påsk och dels har jag varit sjuk. Det ena hänger faktiskt ihop med det andra, dvs påskutbudet av choklad och godis gör inget i positiv riktning för mina sockervärden och så fick jag ett anfall av motionslust och gav mig ut och intervallsprang. I fattiga 10 min ca. Hade glömt att jag har astma och det var alldeles för kallt. Kombinationen fick mig att gå ned för räkning tämligen totalt. MEN NU ÄR JAG TILLBAKA!
Känner mig dock fortfarande som ruinen på bilden, ca 2000 år gammal och tämligen sliten.
Har i alla fall hunnit med att besöka Falkenbergs Brohjälpen + Röda Korset för att fynda Maria Lang-böcker. Hittade två, den ena om Skoga (Nora) Gullregn i november heter den, totalt ointressant för mig, dessutom hade jag läst den förut (men glömt bort titeln) och tyckt den var tråkig redan då. Den andra - Inga pengar till Vendela var helt ok. Hittade dessutom en Doris Lessing jag inte läst och Nana - Emile Zolas skandalomsusade roman. Har förstås läst den också, men det var så länge sedan och jag har en Zola-peroid.
Ruinerna är från Antalya och är romerska sådana. Akvedukten i Aspendos. Har inte hunnit fotografera vårblommor än, trots att vi faktiskt har några stiliga krokusar. Det kommer bilder så småningom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar