torsdag 25 april 2013

Passar på

Dagsfärska scillor, varsågoda. Vi har dem överallt i trädgården. Man får passa på att njuta av dem, blomningstiden är så kort. Hoppas solen lyser en stund till, har nyinköpta plantor att gräva ner. Skall bara ta en välförtjänt kaffe först. Jag har just fixat månadens fakturor och behöver belöning.(Absolut hatar att syssla med ekonomi, har gjort det mot betalning i många år. Då var summorna rejält mycket större, det här känns futtigt i jämförelse. Tyckte det var tråkigt då också, men då gav det åtminstone pengar, här försvinner de ju bara ;-)  )
Har nu trillat dit ordentligt på Dorothy Sayers. Läser Lord Peters smekmånad som jag borde kunna utantill, men den följer direkt på Kamratfesten och breven i början är så roliga. Kunde inte motstå att ta en sväng in på Bokbörsen. Det resulterade i en beställning av tre böcker, varav jag säkert läst två, men det var länge sedan. Vill minnas att hon hade en riktigt djävulsk mördare i en av dem, som använde luft i en injektionsspruta som mordvapen. Kan skrämma en diabetiker från vettet, kan jag försäkra. Brrr! Är dessutom störtförtjust i änkehertiginnan Honoria Lucasta och hennes vilt klösande katt Ahasverus. Läser min vana trogen allt jag kan komma över av en författare i taget. Det går inte alltid, ibland tröttnar man. Men oftast går det fint, om böckerna är välskrivna.
Nu blir det sol på uteplatsen, kaffe och Sayers. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar