onsdag 17 april 2013

I Dimma Dold

 - Visst låter det som titeln på en deckare? Av Maria Lang, kanske? Men det är det inte, det var havet som dolde sig igår. Det känns väldigt konstigt att komma ner på stranden och höra - men inte se - havet. Nåja, dimman lättade, och idag har vi underbart vackert väder. Skall ut och krypa omkring i rabatterna en liten stund och hjälpa Käre Maken. I alla fall symboliskt ;-) Han jobbar verkligen för fullt.
Läser vidare i min Lessing-bok om kärlekar, och kan faktiskt inte tänka på så mycket annat än att snart är den tråkigt nog slut. Men hennes karaktärer lever vidare. Det är skickligt skrivet det!
Skall också försöka se en film idag, det blir nog den om Snövit, tror jag. Hoppas så att den är bra, men jag kan inte tänka mig annat.
Bild: Varsågoda, min finaste krokus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar