måndag 6 maj 2013

Äntligen!

Har hittat mina vitsippor! Och för mig som bott i Lärjedalen att ack-a och oh-a över ca 30 vitsippor på min hundpromenadsäng känns ganska egendomligt. Men det gör jag. I Lärjedalen växer OCEANER av vitsippor. Egentligen det enda bra jag minns av den platsen, trivdes inte så värst där. Men rekommenderar varmt en promenad längs Lärjeån så här års.
Vi har nästan sommar idag. Hamlet och jag har varit på strandpromenad. Det gäller att passa på, snart inträffar det dystra datum (15 maj) då Hamlet obönhörligen förvisas från stranden. Har dessutom suttit ute i bikini för första gången i år. Inte många minuter, saknar totalt tålamod, men ändå! Premiär! Och så är det det har med att gå barfota i gräset. UNDERBART!
Älskar mina nya fina Acne-jeans. Det är visserligen stretch i dem och det gillar egentligen inte jag, byxorna brukar sitta snyggt dag 1 efter tvätt för att sedan bli pösiga. Klagade över detta till det supertrevliga och effektiva expediten på NK som sa - Du tvättar väl dem inte med sköljmedel? - Joo, det gör jag. Men massor av sköljmedel. - Då är det det som är felet, sa hon. Kan detta verkligen vara sant? Det verkar osannolikt för mig. Hoppas du läser detta, Eva. Du vet säkert! :-) I vilket fall tvättas numera byxor för sig, utan sköljmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar