tisdag 7 maj 2013

Garanti??

Sitter fast i vårdkö. Trodde det fanns vårdgaranti som gjorde att man skulle få tid inom 3 månader. Visst inte! Ringde samordnaren som meddelade att det var fullt överallt och att de skulle höra av sig. Vad är det för garanti? Begreppet vårdgaranti betyder, som så mycket annat, absolut ingenting. Nu sitter jag inte i sjön, jag har bara en vansinnig hosta och jag vet att jag inte har lungcancer och jag har den största förståelse för att sjukvården har det kämpigt. Inga pengar = naturligtvis långa köer. Det som stör mig är "garantin" som inte garanterar ett enda dugg. Höj skatten, fixa bättre vård och "garantera" inte så förbannat. Alternativt stoppa vinster till privatföretag som drivs med skattemedel.
Ok, nu har jag surat färdigt! ;-) Vi har fantastiskt väder, 20 grader faktiskt, man tror ju inte att det är sant. Bilden är tagen idag, och denna stiliga buske har slagit ut fortare än blixten. Nu väntar vi på japanska körsbärsträden, bigarråträden och våra nyinköpta magnolior.
Såg en ny engelsk krigstidsserie häromdagen. I lördags tror jag. Landgirls heter den. 18.15, svt2. Uruselt manus, skådespelarprestationerna var sådär, kommissarie Lynley som hunsad godsägare och allt så förutsägbart så att det var genant. Och jag kan knappt bärga mig till nästa avsnitt! Det är ju  inte klokt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar