fredag 3 maj 2013

Från det ena tilll det andra

har jag jäktat idag. Först rask promenad med stormskällande Hamlet, han anade oråd och rätt hade han. Vi åkte till Göteborg för att ta gamla mamma till vårdcentralen. Sedan förbarmade sig Käre Maken över mig och släppte lös mig på shopping-runda på NK, medan han och min mamma åkte iväg till frisören. Shoppingrundan resulterade i ett par ålsmala Acne-jeans och en knallrosa linneblus från Newhouse. Det första köpet var nödvändigt, mina gamla jeans har spruckit över knät och jag har ingen lust att gå i trasiga jeans längre, vad trenden än säger. Det har jag gjort sedan 80-talet och nu räcker det. Det andra köpet var väl strängt taget inte nödvändigt, men det piggade upp mig kollossalt! Känner mig som fågeln på bilden ;-)
Har tittat för mycket på trädgårdsprogram det senaste, så det blev tur till Plantagen i Kungsbacka, där vi bland mycket annat inhandlade en koreansk blomsterkornell (visst låter det underbart?) som skall bli ett 2-3 m högt träd med delikata vita blommor. Svårt att tro på när man ser de små pinnarna i kruka det är för närvarande. Skall bli väldigt spännande att se hur det blir. Har dessutom desvärre fått en lysande idé om vad vi skall göra på framsidan av huset. Kräver naturligtvis bortforsling av massor av växter som redan finns där (stackars Käre Maken, det är han som sköter grävandet). Det blir rosor i orange och massor av lavendel. Vi har redan stora, vad jag tror är Peace-rosor och nu har jag hittat en buskros i samma färger. Det finns redan en hel del lila/blå växter, de får stå kvar. Tror ni inte det blir snyggt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar