onsdag 1 maj 2013

Kläder på Nätet

Visste ni att NÄTET faktiskt bara funnits i 20 år? Visst känns det som om det alltid har funnits där? Nu känns det otänkbart att vara utan.
Jag handlar mest böcker på nätet, jag tycker om att ha dem, men jag tittar på kläder ganska mycket. Vid något tillfälle hade jag varit inne på Boozt och tittat på och markerat klänningen här  till vänster. Den är från Birger et Mikkelsens DAY, med handbroderad krage och i charmeuse. Suckade lite över den, men priset . . .  och jag behöver faktiskt ingen klänning . . . och man kan ju inte köpa allt man tycker är snyggt . . . osv. Så kom ett mail om att Boozt sett att jag gillade klänningen och att den nu fanns på rea, sänkt med ca 60 %. Vilken service, och visst slog jag till :-) Bältet är från Ellos, också det nedsatt, så billigt att jag var tvungen att beställa en sak till för att få dem att skicka paketet. Extragrejen skickade jag förstås tillbaka, och där fick jag ett bälte för ca 100:-. Den grå remmen är i skinn, den svarta delen bomull.
För den som gillar haute couture kan jag rekommendera sajten LYST, där ligger priserna en och annan nivå högre, men det är kul att titta.
Läser vidare om Lord Peter Wimsey, har nu gått över till Jill Paton Walsh version. Hon skrev klart en av Dorothy Sayers påbörjad roman. Läste just ut Naturlig död? som skrevs 1927, och det är fantastiskt hur Dorothy Sayers lyckades få sin karaktär att utvecklas. I början är han i det närmaste olidlig och beskrivningen lika delar näsa och nerver är på pricken. Men han blir mer sympatisk allteftersom.
Hade fel om Argo, Ben Afflecks film. Det visar sig att det var TVÅ gisslandraman med amerikansk ambassadpersonal vid den iranska revolutionen, och att filmen inte är så långt från verkligheten som jag skrev. Ber Mr Affleck och er om ursäkt. Jag brukar kolla noga innan jag skriver men här har jag missat.
Idag, kära vänner, har vi fantastiskt väder. Solen lyser från klarblå himmel och det är vindstilla. Det här med vindstilla händer inte så ofta hos oss, Hamlet och jag får passa på. Hamlets husse spelar golftävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar