torsdag 16 maj 2013

Packat

Packar idag, och vill gärna i detta sammanhang tala om att vi har husvakt. Och dessutom norra Europas mest påpassliga grannar. :-) Här fungerar grannsamverkan antingen man vill vara med eller inte. Jo, det är naturligtvis bara bra, men jag kommer från Linnéstan i Göteborg, där man knappt visste vem som bodde i samma hus, så jag är inte van.
För att återgå till packningen;  Vi skall bara tvärs över Östersjön, alltså till polska kusten. Där växlar vädret med blixtens hastighet, och oavsett hur få dagar du tänkt vara där måste man packa för sol, regn, blåst, värme och kyla. Och hur man än gör har man för lite av den ena sortens kläder och för mycket av den andra. Pust och stöön! Packar mycket i svart och vitt så att det går att kombinera. Vi har ca 25 m från vår lägenhet till den fantastiska sandstrand som sträcker sig längs hela kusten och jag räknar med att få sola någon gång. Tänker packa kameran sån att ni får se hur där ser ut. Känner mig lite grinig över att behöva resa nu när trädgården liksom håller på att slå ut. Jag vill inte missa en enda blomma! Våren är verkligen så underbart vacker.
Såg Kommissarie Anna Travis på tv4 igår. Första delen i en brittisk polisserie (INTE avslutning varje gång) så här gäller det att hänga med. Bygger på Lynda La Plantes böcker så manus är bra. Kelly Reilly i huvudrollen. Programmet ligger på tv4 Play 6 dagar till.
Bilden: Ett av våra bigarråträd, precis som igår. Men här i motljus.

PS Det är Jean Paul Gaultier  som designat alla Petra Medes klänningar. Missar nog kvällen gala. Grämer mig kollossalt! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar