fredag 10 maj 2013

Tusen och en natt

Och nu - Till något helt annat:
Har varit i Göteborg idag och besökt en mycket kvinnlig del av Paradiset, nämligen Korsetten på Östra Hamngatan. Åh, jag vill ha i det närmast allt i detta sagans land där man kan fluffa ut i total femininitet! Fick dock nöja mig med ett tjusigt skynke, som en poncho, ungefär,  att ha över baddräkten när man går iväg och dricker kaffe, t ex. Tillhör dem som tycker att ju äldre man blir, ju lämpligare är det att ha kläder på sig. Denna åsikt delas till min stora fasa inte av alla. Detta är inte en åsikt om moral, det är en åsikt om estetik. Den som vill exponera sig på stranden (och annars också) får gärna göra det, men be mig inte säga att det är snyggt. Inhandlade en BH också, till ett pris jag inte vill tänka på, men jag hade en Groupon Deal som gav mig 50%. Det var ändå inte särskilt billigt. Men UNDERBART fina saker är det. :-)
Bilden är från Dubai, jag tror att det är från den här så berömda kontsgjorda ön, formad som ett palmblad, och så nära sagans land jag kunde komma i bild. Det är inte så uppskattat att forografera inne på Korsetten. ;-) Beklagar så speglingen i bilden, men den är tagen genom rutan från ett tåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar