onsdag 15 maj 2013

Eurovision Song Contest

Ser varenda minut. Tycker verkligen inte om musiken, men ÄLSKAR kläderna. Här leder Petra Mede stort än så länge, med sjöjungfruklänningen; den första hon hade på sig. Wow, så snygg! Moldavien kom god tvåa med fantastisk klänning som både glittrade och brann, hon hade elegant frisyr också och Cyperns spetsklänning var verkligen läcker. Den får vi dessvärre inte se mer, hon åkte ut. Petra Mede har sju klänningar totalt att visa upp. Kan knappt bärga mig. Jean Paul Gaultier är fantastisk!  Nu vet jag inte om han ritat alla klänningarna, men finalklänningen har han i alla fall designat. Några små hakar: Det är så mycket bakgrundsljud i kommentatorsluckorna så man hör inte vad som sägs. Dessutom ligger musiken ofta så högt att sången drunknar. Ibland är det lika så gott det. Och musiken är verkligen inte rolig. Den här första omgången var en verklig gäspning musikaliskt sett. Nu ÄR jag lite partisk, det är inte min genre. Hade väl egentligen föredragit death metal om det kom till kritan, men det är en musikstil som inte gör sig i feststass. Dock på så sätt lika utklätt!
Scenbilderna gränsar till det sublima, det danska bidraget var otroligt vackert med massor av guldregn. Tekniken är en riktig fullträff. Petra Mede sköter sig med stil och elegans. Och vilken språkförmåga, jag är sååå impad. Hade önskat att hon fick lov att vara liiite vassare, hon gör det ju så bra! HÄR, mina vänner har ni adressen direkt till allt om tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar