söndag 12 maj 2013

Godmorgon på er!

Jo, jag vet att klockan är 12, men jag har latmorgon. Betyder frukost i sängen, bok (den är inte bra, måste iväg till biblioteket) och mina spel (Ruzzel och Wordfeud mest).  Käre Maken avhämtades i arla morgonstund av golfkompis som absolut vill vinna dagens partävling. Då sov både Hamlet och jag fortfarande gott!
Gårdagens Landgirls var något bättre än första avsnittet, men inte mycket. Tänker envetet följa serien ändå. Det är svårt att begripa varför.
Nu är det slut på serien Den unge Morse. Undrar så vad SVT tänker bjuda på istället. Ännu ett dj-a lekprogram står jag bara inte ut med.
Bjuder idag på husets vitsippor, vi har ett litet gäng sådana i en rabatt. Jodå, det är ormbunkar i den rabatten också. Enligt principen "Har man en så har man tusen".
Har just sett Extra Gnälligt på SVT1. Engelska damer som gnäller över livet, familjen, medelåldern osv. Underbart roligt!  Det enda som var bra när man blev lite äldre var att man plötsligt börjar gilla det här med  trädgården. Och vilka fantastiskt fiffiga saker man verkar kunna hitta i engelska handelsträdgårdar. Så imponerande - VILL HA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar