lördag 11 maj 2013

Leker i trädgården

En favoritrabatt. Paret som ägde vårt hus innan oss hade trädgårdsmästare - något vi är väldigt glada för. Denna rabatt ändrar sig allteftersom; det kommer nya blommor hela tiden. Måste dock hållas efter och ärkefienden nr 1 är ORMBUNKARNA! Nog så vackert med några stycken, men det är aldrig bara några. De är som maskrosor, ungefär. Har man väl börjat titta i gräsmattan efter dem upptäcker man att de är överallt. Den skarpögde hittar ormbunke mitt i den kinesiska kärleksörten. Måste bort! Evighetslånga, otäcka rötter har de. Detta är en urgammal växt, ungefär årsbarn med krokodilen och det är klart att den har överlevt.
Idag skall jag hålla mig vaken och se Den unge Morse. Det är sista avsnittet och hur jag än letar verkar det inte finnas fler inspelade säsonger, inte ens fler avsnitt. SÅ synd, den är riktigt sevärd och det är så sällsynt.
Kl 18.15 skall jag se Landgirls i SVT2. Inledningen var verkligen inte bra, men av någon outgrundlig anledning vill jag se fortsättningen i alla fall.
Idag blir det svenska jordgubbar! Från Kullabygden. Det är premiär! Önskar jag kunde bjuda er alla.
Den nedre bilden är vårt blommande bigarråträd. Nu gäller det bara att vinna kampen mot myrorna! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar