fredag 6 september 2013

5 2

 Följer det mesta i kostsammanhang, forskningen är pyramidal och ständigt är det något nytt. Har sett flertalet program med Michel Mosley, nu guru för 5 2 dieten. Alltså under 500 kalorier 2 dagar i veckan, normal kost de övriga 5. Måste säga att han aldrig sett bättre ut, och han har verkligen utsatt sig för det mesta. I alla sina program utser han sig själv till försökskanin och sätter igång. Gäller inte bara kost, dessutom olika träningsmetoder. Han har nu lagt sig på 6 1 diet, eftersom han gick ned för mycket. Kan intyga att han inte var särskilt tjock, några trivselkilon kanske. Nu ser han fantastisk ut! Provade igår. Fick säkert i mig något mer än 500 kal, men gick ned nästan 1 kg. Nu får vi se hur det går idag, man bör ju gå upp en del av det tappade lilla kilot. Det är inte så att jag nödvändigtvis måste gå ner i vikt, men när man är diabetiker måste man ändå hålla diet, och då kan man lika gärna roa sig med att prova nya metoder. Det är OERHÖRT svårt att hålla en diet i längden, skulle vilja säga att det är omöjligt. Har slarvat med min hela sommaren - goda kakor, glass - tja, ni vet. Tar nu nya tag. Det var inte särskilt svårt att äta så lite, recepten är bra, och finns i oändlig mängd här i molnet.

Sätter surdeg också. Gjorde den på rivet äpple och rågmjöl. Röran luktar nu pyton och det är viss precis som det skall. Är nu inne på dag 4, möjligen 5 så snart skall jag baka på det. Riktigt kul! Sök på Kungsörnen så hittar ni receptet.

Bild: Ätrans utlopp och ett av mina favoritträd i repris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar