torsdag 26 september 2013

Något nytt att läsa

är vad jag behöver. Helst fantasy. Skulle gärna läsa Samantha Shannons Drömgångare, men den finns inte på biblioteket. Konstigt, den får fantastisk kritik och ligger på bestsellerlistor både i Storbritannien och USA. Har just skrivit och frågat.
Har någon eller förhoppningsvis några av böckerna ur Feists livslånga serie om Midkemia kvar att läsa. Får väl göra en ansträngning och beställa från SF-bokhandeln.
Min genomläsning av Louise Pennys deckarserie har jag lagt på hyllan. Böckerna är visserligen bra, men jag har läst de sista böckerna alldeles för nyss :-)
Skulle så gärna gå på Bokmässan, start idag. men tvingas avstå,, vis av tidigare års besök. Det är alldeles för mycket folk för att jag skall orka med. Väldigt synd, bokmässan är ju en version av himlen för mig.

Bilderna: Pyttesmå vildäpplen, men det syns ju inte riktigt på bilden hur små de är. Bara om man jämför med bladen.
Och så i serien om bär: Svarta! :-) Vad det nu kan vara för något.

Vi har fortfarande soligt och varmt väder och äter lunch utomhus ännu. Så fantastiskt att man fortfarande kan. Nu, Kära Vänner skall jag ta den lille Huliganen ut på hans dagliga runda. Han sitter i hallen och gruffar och väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar