onsdag 25 september 2013

Fler små lila



Tänkte på linjer här, men bilden gör mig sjösjuk! :-)
Fler bilder från vår strand. Även så här års är det underbart att bo så nära havet, vi har bara ca 500 m att promenera. Det skall vi göra strax, Huliganen, Käre Maken och jag,

För att fortsätta referera från SBUs utredning Mat vid fetma: man rekommenderar även medelhavskosten, dvs högt intag av matolja, nötter, mandel, och har inte hittat samband som skulle visa på ökad risk för hjärt- kärlsjukdom.
5 2-dieten har man inte undersökt, den är för ny för att man skulle ha hunnit med den.

Tänker ge upp mitt eget 5 2 försök. Den dieten passar helt enkelt inte mig. Nu är det inte direkt viktnedgång jag eftersträvar, även om jag gott kunde gå ned ett till två kilo sådär. Hade tänkt bli av med mitt sötsug, och det fungerar inte alls. Det är inte svårt att hålla fastedagarna, och dieten är säkert en bra metod men inte för mig. Tror att olika metoder passar olika människor. Vi är lika värda - inte lika dana :-)

Vilket leder mig till vårt lands biståndsminister som tagit ut sin och sin närmaste medarbetares lön från de biståndpengar vår riksdag avsatt för att bekämpa fattigdom och nöd i utvecklingsländer. Vi talar här om 20 miljoner kr. Man får massor av brunnar grävda i vilket behövande land som helst för d n summan. Fattig är hon visserligen - på etik och moral - men inte på pengar. Det här är så skamligt! Biståndsministern avgick alldeles nyss, i samband med att en frilansreporter började gräva i frågan.  Och plötsligt börjar den nye biståndsministern få sin lön från Regeringskansliet som alla andra ministrar. Vilket märkligt sammanträffande, inte sant? Peter Eriksson i Konstitutionsutskottet har fått mycket att göra dessa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar