lördag 28 september 2013

Nya böcker

Hej på er! Pelargonfrågan är löst. Förra året tyckte jag det var risiga pelargoner överallt, nu har jag lyckats bättre. Kan bero på att det är flera pelargoner i samma kruka. I krukan den på understa bilden är det tre hängpelargoner.

Bokar böcker på biblioteket. Överst på min önskelista står Svetlana Alexijevitjs Tiden second hand. Hon skriver om sitt forna hemland det forna Sovjetryssland och hon gör det fantastiskt bra. Hennes artiklar i GP är alltid lika läsvärda. Tänker läsa Lena Sundströms Spår också. men sedan för det vara slut på allvaret! Nja, kanske Johan Persson och Marin Schibbyes 438 dagar slinker med dessutom.
DN rankar alla tre böckerna bland de tio bästa nyutkomna.

Vi har som vanligt långa frukostmorgnar med mycket kaffe och mycket tidningsläsning, men Hamlet vill ut säger han, och jag behöver handla. Det görs per cykel, det är bra motion, och jag är lika glad varje gång jag glömmer något, då får jag cykla en gång till!

Försöker med GI-diet igen och skulle göra kesoplättar häromdagen. Hade ingen fiberhusk (vilket ord!), tog rågflingor istället. Det var INTE någon bra idé, blev väldigt konstigt. Tänker göra om försöket i dag, med rätt ingredienser och med hallon och vispgrädde till. GI-dieten är naturligtvis bra för mig, den är utarbetad för diabetiker från början.

PS: Hade glömt hur roligt det är att läsa Feist. Bara älskar hans lilla demon. Nu har hon ätit upp sin mamma.
PPS: 900 besökare på bloggen denna vecka. Det är nog rekord tror jag. Ca 300 amerikaner och ca 400 från Indonesien. Man blir väldigt förvånad. Kan det vara Abu Dhabis Grand Mosque som lockar våra indonesiska vänner?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar