lördag 7 september 2013

Bästa tiden


Vilka fantastiska dagar! Soligt, varmt och en frisk bris som svalkar. Min favorittid på året, det här. Försöker ta vara på dagarna, de kan vara de sista  sommaren bjuder på och det är ändå generöst; det borde vara höst nu.

Skall nu koppla datorn till tvn och lyssna på Leonard Cohen. Gillade honom redan när jag var väldigt ung. Det är väldigt länge sedan. Minns honom som väldigt gammal redan då. (Han är snart 80 år) Och väldigt bra! Har inte hört honom på länge, men Louise Penny fick mig intresserad igen.

Min surdegsgrund verkar klar, och jag har rört ihop en deg. Skall jäsa tills i morgon. Så nyfiken på resultatet. Vill ha bröden så där fluffiga, med lufthål, men det har mina försök hittills inte resulterat i.

Bild: Anisisop, har växt som 17! Kommer fortfarande nya skott.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar