fredag 13 september 2013

Boots made for walking

o
Hej på er! Jo, jag har visat min pelargonkruka förut, men det är så fin!

Startade dagen med frukost på Strandbads-hotellet. Det var flera timmar sedan, och jag är fortfarande mätt! En trevlig vardagslyx att unna sig ibland och jag ville inviga mina nya boots med något lite extra. Och jag lovar, de var snyggaste bootsen på hela hotellet ;-) Ecco, inhandlade häromdagen. Klacken är mycket bekvämare att gå på än den ser ut, ett resultat av ett långt utvecklingsarbete, har jag förstått.

Väntar med spänning på söndagen, då det börjar en ny snäll-deckarserie, Kanal 8, men jag har ingen koll på tiden 18.00, 19, 00 sådär..  Father Brown, en rollfigur av K. G. Chesterton, men nyskrivna episoder för tv. Utspelar sig i engelskt 50-tal och vem kan motstå det? Inte jag i alla fall. Finns en gammal serie från 1954, med Alec Guinnes i huvudrollen. Det är ju svårslaget, men jag tänker ge den här nya serien en chans. Den gick bra i Storbrittannien, visades där i våras. Betyder att det spelas in en säsong 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar