måndag 9 september 2013

Sisyfos och jag

Rensar rabatten på framsidan av huset. För vilken gång i ordningen denna sommar har jag tappat räkningen på. När man precis är klar i ena ändan har det vuxit upp nytt ogräs i den andra. Oftast en ny sort, och så lite av de gamla vanliga sorterna också, förstås. Sisyfos, vet ni, var den där stackarn som det berättas om i grekiska gudasagor. Han dömdes av gudarna att rulla en sten uppför berget. När han äntligen kom upp rullade stenen ner igen och det var bara att börja om. Har glömt vad Sisyfos ställt till med för illdåd, och vad har jag gjort för att begåvas med denna rabatt? Emellertid blir det väldigt fint särskilt som Käre Maken målar huset också. Vårt hus är nu ramsvart och kritvitt. Mycket snyggare än det låter. Lite grått också. Och så den röda dörren, förstås.


5 2-dieten. Gick faktiskt inte upp mitt tappade lilla kilo igen, något hekto bara. Beror nog på att kolhydratsuget försvann totalt, så jag åt automatiskt bättre. Är nu på lågkaloridag 2.

Har bakat på min hemmagjorda surdegsgrund. Det blev bäst hittills av mina surdegsbakningsförsök.. Gott bröd, men kanske lite plattare än jag skulle önskat. Rostat är det helt underbart, faktiskt!

Bilder: Också från framsidan. Älskar särskilt min bollkryss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar