måndag 23 september 2013

Godmorgon på er!

Vaknar upp till ett underbart väder! Hamlet och jag skall ut på promenad ner till stranden.   Ska bara få i mig morgonkaffet först. Käre Maken är på golfbanan sedan länge.

Jag kör en modifierad 5 2 -diet just nu, men känner mig inte övertygad om att det är det bästa för mig. Varierar lite för mycket i vikt för att det skall kännas ok. Dvs jag går upp mer än vad som är rimligt de dagar jag inte håller igen. Nu kommer jag inte ner i 500 kalorier på mina s k fastedagar, det är kanske där jag gör fel. Det kommer ut en utredning om dieter idag, från Statens beredning för medicinsk utvärdering. Mat vid fetma heter den. Ger rekommendationer om mat, motion och alkohol. Väntar med spänning. Lovar att rapportera. OBS att man lägger fram råd som är vetenskapligt förankrade. Behöver ju inte betyda att inte andra metoder fungerar.

Morgonens stora nyhet om att svensk polis registrerar romer (zigenare - ursäkta men Google kan inte översätta korrekt) är så förfärlig så jag saknar ord. Är de inte riktigt kloka? Väntar de på nästa Hitler så de kan lämna över en lista? Hur kan de tro att detta är rätt eller ens lagligt? Här behövs städas ordentligt! Låt kvasten gå - den som ansvarar för detta måste helt enkelt bort. Så djävla omdömeslöst!

Är inte översta bilden fin? Vackra rönnbär. Hoppas kunna lägga ut fler bilden under dagen, det beror på vad jag hittar :-)

Se här: Fler röda bär. Våra tujor har fler bär än någonsin. Kan det vara den soliga sommaren vi haft? I kombination med mild och vacker höst? Måtte det hålla i sig! Vill säga i samband med gårdagens inlägg att vi verkligen inte tagit bort Sunes alla buskar med bär till fåglarna. Nejdå, de är kvar, men vi bryter mot hans princip, vi har planterat mängder med annat. Kompenserar våra bevingade vänner med en jättefin fågelbuffé :-) Funkar fint på hösten, då har vi fåglar i massor - och så försvinner de på vintern! Helt obegripligt. Min Käre Makes son Käre Rafael säger att det beror på att någon av grannarna har bättre erbjudanden. Fattar inte hur det kan vara möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar