söndag 4 maj 2014

Hungergames

Fick äntligen tid att se Hungergames 2. Catching fire igår! Måste säga att jag är imponerad. Av allt. Scenografin är underbar! För att inte tala om kostym, det bästa jag sett på länge. Det är ju en så härlig sak med fantasy, man kan ta till vad man vill och måste inte förhålla sig till någon epok. Här säljer man för ovanlighetens skull på stil, inte på vulgaritet. Så mycket svårare, men så oändligt mycket bättre när det - som här - lyckas. Hungergames har starka romarrike-influenser, men med extra allt. Jennifer Lawrence är så vacker att det nästan är overkligt, och hon agerar mer än bra. Stora delar av filmen består av närbilder på henne. Det borde varar tråkigt, men det är det inte. Funderar på att göra en Katnissfläta idag ;-) Så är det Donald Sutherland som den onde kejsaren/presidenten. Han är fantastisk. Det är han alltid. Filmen var ett rent oförfalskat nöje från början till slut. Nu väntar jag otåligt på 3an.


Tänker, så fort jag blir klar med Kejsarinnan CiXi, ge min in i fantasyland per bok. Har lånat Marie Lus Legend och Prodigy. Urban fantasy som jag ser fram emot. Hoppas så att böckerna är välskrivna.

Bilder: Vår rosenapel som man måste se varje dag, blomningen går alltför fort. Och de italienska jazzäpplen som jag lovordade häromdagen. Det blir en ny äppelkaka så fort jag bara hinner. Ha en fin söndag, vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar