torsdag 22 maj 2014

Varmt!

Kära Vänner! Vi har rena tropikvärmen. Fattar inte att det kan vara så varmt redan i maj. Känns som i sommarvärmens juli. Och jag som har så mycket att göra. men det går helt enkelt inte - det är, som sagt, för varmt.

Sätter mig i skuggan och läser i stället. Är klar med Mårtensons Juvelskrinet. Han är verkligen sympatisk, Mårtenson. Gillar särskilt att han har sin katt på borden vid frukosten. Gör det lite enklare att leva med att vi har Hamlet sittande vid bordet på egen stol när vi äter vår :-)

Läser nu Kristina Appelqvists Minns mig som en ängel. Den har jag fått stå i kö för. Det är svårt att förstå, den är inte särskilt välskriven. Personerna är svåra att hålla isär, främst för att de är så lika och saknar just - personlighet. Namnen också, för den delen. Lockelsen för mig är att det är universitetsmiljö. Det är min bakgrund från Chalmers som spökar. En miljö jag älskar att hata och jag inbillar mig att Göteborgs Universitet hade varit bättre. Det är säkert inte sant, men det är ju roligt att tro det. :-)

Fler magnoliabilder. Måste passa på, de tappar snart bladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar