torsdag 1 maj 2014

Körsbärsblom

Våra japanska körsbärsträd blommar äntligen! Beskar dem nog för hårt första året, men nu tar de sig. Har varit ute och fotograferar åt er, och det är KALLT denna Första Maj. Gör att blomningen varar längre. Fick gårdagens önskan uppfylld i  rikare mått än jag hade tänkt.

Hyrde filmer igår. En märklig blandning: Gravity med Clooney och Bullloc, en totalt ointressant historia. Tröttnade efter 20 minuter, Käre Maken såg klart den.
Filmen fick 7 Oscars, resultatet är fortfarande en urtråkig film. OK, bilderna  är fina, men det räcker inte för 93 min.
Har också hyrt Thor - the dark world. Nej, jag har inga förväntningar, men jag vill se Anthony Hopkins spela Oden, en så passande roll för honom. Och så gillar jag Nathalie Portman. Förväntningar har jag dock på film nr 3: Catching Fire, Hunger Games 2. Jennifer Lawrence är en sådan söt Katniss Everdeen. Hade faktiskt tänkt se den på bio, men det blev inte av. Gillade 1an rätt helhjärtat.

Nu, kära vänner, vill vovven ut. Ha en fin Första Maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar