lördag 10 maj 2014

Plågsamt

Passa på att njuta av bilderna, Kära Vänner! Vår rosenapel har just börjat fälla sina blomblad. Vi kommer att få ett intensivt rosa blombladsregn över vår uteplats om någon dag. sedan blir det konstiga små äpplen i massor. Till mössens stora glädje ;-)

Läser fortsättningen på Marie Lus Legend, alltså Prodigy. Oerhört intrikat men alls inte omöjlig intrig. Fortfarande spännande, men jag tycker nog att historien har tappat lite fart.

Funderar lite över alla dessa unga kvinnor som skriver nattsvart Urban Fantasy/Science fiction. Som alltså har en hel del gemensamt.
Dystopiska framtidsscenarier och så allt detta VÅLD, för att inte tala om de SKADOR som uppstår. Blodet flyter och det gör ont. I det närmaste hela tiden. Det sexuella hålls på en närmast sensuell nivå. Kan ha att göra med huvudpersonernas ålder, men i mina ögon är romanernas relationerna mer önskad fantasi än verklighet. Nu är Fantasy och Science fiction underligt nog i det närmaste asexuella genrer, men vi talar om tonåringar här. ;-)

Kära Vänner, jag skall nu till Halmstad som bara ligger 3 mil från oss och som har värdskapet för årets Tulpanfestival. Där använde man hela förra året till att trycka tulpanlökar i jorden och nu skall vi se resultatet. Gissa om jag tänker ta kameran med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar