onsdag 14 maj 2014

Mer Halmstad

Slottets innergård. Byggt på 1600-talet, ligger vid Nissan med fina promenadstråk runtom. Rustikt och mer medeltid än stormaktstid. Passar fint i vilken traditionell fantasy som helst. Skulle gärna vilja se hur det ser ut inuti. Har en passion för slott :-)

Annan intressant byggnad, men av färskare datum, är Halmstads fina bibliotek. Här var det väl mer blommorna och gradängen jag ville visa. Husarmen till vänster i bild sträcker sig ut över älven och står på pålar.



Läser vidare i Roths Divergent. Jag vet att jag sagt det förut, men  . . .  All denna smärta! Alla dessa skador, alla dessa blåmärken! Misshandel som initieringsrit till vuxenvärlden?


Fler Halmstadstulpaner
Hur lockande är det? Uppenbarligen väldigt lockande, för böckerna säljer som smör. Och det är en trend, alla dessa Young adult urban fantasy-böckerna är smockfulla med blåmärken. Själv kan jag behärska min förtjusning över just detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar