fredag 2 maj 2014

Puff!

Ser kanal 8s utmärkta brittiska deckarserie Mördare okänd. Kanalen visar dubbelavsnitt med start 21.00 på onsdagar. Jag ser ett avsnitt i taget, efter kl 20.00 när alla kanaler (känns det som) visar matlagningsprogram. Såg några avsnitt när serien var ny, då var den inte lika bra. Nu är vi inne på säsong 9. Supermanus! Varje gång.

Måste puffa för Jazz. Inte genren, som visserligen är bra den också, utan för den italienska äppelsorten. Nu när det inte finns svenska äpplen i handeln längre. Har just gjort mitt livs bästa äppelkaka. Och jag har gjort mååånga äppelkakor. Äpplena är väldigt kompakta och saftiga. Tunga, faktiskt.

Kära vänner, jag är helt utmattad idag, har varit och tränat. Roligt, visserligen, men nu behöver jag gå och lägga mig.Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar