måndag 12 maj 2014

Tulpanfestivalen fortsätter

Käre Maken och Hamlet beundrar en av de fantastiska rabatterna. Eller vad det nu är Hamlet gör, jag är inte riktigt säker.
De magnifika höga tulpanerna med gula blommor i klasar heter kejsarkrona. Finns i två färger, en svagt brunrosa också. Har aldrig sett något liknande, och oj! så gärna jag skulle vilja komma över några lökar! Det är det visst fler som vill, rabatterna bevakas dygnet runt :-) Halmstad, mina vänner, det är dit ni skall åka! Tror nog att tulpanerna klarar sig en vecka till, det är ju ganska svalt ute nu.

Har som vanligt ägnat kvällarna åt min favoritsysselsättning, titta på tv. Eurovision Song Contest är kanske tillräckligt kommenterad, men jag är förundrad över hur enastående vacker jag tycker att Conchita är. Ett estetsikt lyckat försök av naturen att göra människan till hermafrodit? Och vilken röst! En självklar vinnare, med eller utan skägg. Synd bara att det franska bidraget (penntrollen, om ni minns) inte blev bättre placerade, det hade de förtjänat.

Father Brown i söndags var en otäck upplevelse. Bestialisk, faktiskt. Blev väldigt orolig att det skulle vara säsongsavslutningen men blev lugnad på den punkten av programpresentatören som utlovade fler avsnitt de närmaste veckorna.

Så var det Foyles War, där kriget faktiskt tog slut och det helt enkelt måsta vara avslut. På hela serien, skulle man kunna tro. Men en enig brittisk publik protesterade och jag vet att det finns fler avsnitt. Hoppas så att de sände med början nästa söndag. Alltid lika trevligt att se Michael Kitchen och Honeysuckle (!) Weeks.


Bilderna är inte riktigt så som jag skulle önska. Det var ganska mulet och jag har fått fiffla lite för att få upp ljuset. Bilderna då blir inte riktigt så skarpa som om solen hade lyst över blomsterprakten. Hoppas ní uppskattar bilderna ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar