lördag 19 oktober 2013

Andra världar

Långt från Kjell Engmans himlar och helveten i Lord Peter Wimsey-land. Här härskar trevligheten och förnuftet, bortsett från ett och annat mord som man nästan kan bortse ifrån. Vi möter familjen Wimsey i  krigstid. Lorden är förstås iväg på okänd ort för att medla i konflikter, Harriet har evakuerat sig från London ut på landsbygden med släktens alla barn. Det skrivs många brev i den här boken, det är en trevlig form för berättande.

Känner plötsligt att det skrivs för lite brev nu för tiden! Julbrev skulle man ju kunna tänka sig, till personer man inte har möjlighet att träffa så ofta. Tror faktiskt jag skall försöka. Via mailen, förstås.


Det blir en vilodag till för mig. Det här trötthetssyndromet är inte att leka med. För den som undrar hur det känns kan jag beskriva det som ont i kroppen och gröt i huvudet. Som influensa, ungefär. Nu är jag relativt lindrigt drabbad, alternativt har lärt mig att hantera sjukdomen. De finns dem som har det MYCKET värre och t o m måste sitta i rullstol. Tackar eventuellt berörda  gudar för att jag slipper detta.

Dagen har hittills ägnats åt att baka surdegsbröd. Kanske inte så väldigt GI men istället väldigt gott. Det blir god ost på gott surdegsbröd till vårt alltid lika försenade  11-kaffe som vi dricker vid ettiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar