fredag 18 oktober 2013

Mer från underjorden

Eller var det kanske denna vår nivå? I vilket fall Kära Vänner; här är fler bilder från utställningen.

Vilar idag - jag har inget val - efter vad som för mig varit en hektisk men väldigt trevlig vecka.

Har slut på litteratur. Hade önskat orka cykla till biblioteket för att hämta Svetlana Alexijevitjs senaste bok Tiden second hand men det finns liksom inte på kartan. Får vänta tills Käre Maken kommer från Göteborg och kan köra mig. Tänker istället läsa om Jill Paton Walshs fortsättning på Dorothy Sayers Lord Peter Wimsey-deckare A Presumption of Death. Precis vad jag klarar av just nu.



Har avslutat Jan Guillous Mellan Rött och Svart. Och säga vad man vill om hans sätt att skriva men alltid lär sig något nytt som man inte hade en aning om innan. Och det är gott nog så. Är det någon jag litar på att han har ordning på sina fakta så är det denne man.

Tänker tillbringa resten av dagen i soffan med bok och kaffe. Hej på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar