tisdag 8 oktober 2013

Höstbilder

Det är liksom höstbilder det blir så här års.
Överst: Grannens träd som bildar så vackra och intrikata mönster. Och SÅ vackra färger! En favorit. Det är en lustfylld sysselsättning att fånga höstfärger på bild - i väntan på den bistra vintern.
Det blir bara bilder idag, är mitt inne i Magicians End och har varken tid eller lust för annat :-) Tveksamt om jag ens lagar mat, det blir morotssallad i bästa fall. Kan kaninerna - så kan jag.

Bilden till höger: Från samma grannes planteringar. Undra vad de tror jag håller på med när jag smyger runt bland deras buskar? Som i Midsomer Murders ungefär, men jag har hållit mig på utsidan. Hittills.

PS: Hans helighet Dalai Lama, som jag har på min Facebook, menar att målet med livet är att vara lycklig och tillfreds. Tja, då har jag lyckats ganska väl! Särskilt som idag, när jag har en bra bok som väntar och kaffet är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar