söndag 13 oktober 2013

Svart!

Dystopiskt värre och mer Oxford (där Shannon studerade litteratur), som har blivit ett slags fängelse, än London och en väldigt påhittig historia. Samantha Shannon har verkligen fantasi - en mörk och dyster sådan och hennes värld är svart, komplicerad och intrikat. Hör möjligen åldern till, åtminstone det svartsynta. Hon är 23-24 år så där. Målgruppen är definitivt yngre än undertecknad. Twilight.-åldern, skulle jag gissa på och boken är skickligt hopkommen. Liite platt tycker jag allt, men det tycker jag om Harry Potter också. Det är meningen att det skall bli en serie om 7 romaner, filmrättigheterna är redan sålda.

Bilden känns helt overklig efter min djupdykning i Samantha Shannons Drömgångare. Alldeles för färgglad och överdådig. Sätter in den som motvikt.

PS: Gårdagens kaka blev väldigt god. Originalreceptet finns under Kakor och Kakao. Den här gången tag jag hälften russin, hälften torkade tranbär, hälften hasselnötter och hälften valnötter. Fick mig dock att tänka på jul och apelsiner så nästa gång blir det rivet (zestat) apelsinskal i också.
Återgår nu till boken, med kaffe och en rejäl bit kaka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar