torsdag 3 oktober 2013

Lata dagar

Mår inte så bra, och det är ingen idé att streta emot, så jag kan lika gärna passa på att lata mig och läsa så mycket jag orkar. Feists böcker kom igår - eller var det kanske i tisdags? Magicians End den sista i Chaoswar Saga och då egentligen i hela Midkemia-serien  - är en tjock och präktig historia på dryga 600 sidor. Åh, så bra! Med lite tur har jag att göra tills nästa bok kommer ut.


Har ett par böcker till att läsa igenom. Har beställt dem på biblioteket: Samantha Shannons Drömgångare som jag verkligen ser fram emot - denna ca 25-åriga författarrinnas debutroman har översatts till jag-vet-inte-hur-många språk och filmrättigheterna är redan sålda. Så är det Jan Guillous Mellan Rött och Svart också. Beundrar honom kollossalt som journalist, men kanske inte lika mycket som författare. Men det är underhållande, och har jag börjat på serien så har jag.

Bakar annars surdegsbröd. Det är väldigt roligt, faktiskt, men inte helt enkelt. Man får prova sig fram. Det är svårt att få någon höjd på brödet, men den här gången är den bästa hittills.

Bilderna: Vårblommor. I höstfärger.

Idag skall det äntligen bli nyponplockning av. En alltför länge uppskjuten plan. Hoppas det finns några fina nypon kvar. Men först blir det kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar