söndag 6 oktober 2013

Gamla mord och nya

Älskar naturens höstfärger. Glad att grannarna har så rik mångfald i sina trädgårdar, vår är inte alls lika höstfin.

Det är så trista tv-tablåer och jag orkar inte leta på datorn så jag nöjer mig med gamla Midsomer Murders, och de går alltid i repris, någonstans, på någon kanal. De är åtminstone välspelade. Vi det här laget känns det som om de flesta engelska skådespelare är gamla bekanta, men jag kan inte namnen. Jo, det går förstås att ta reda på och min favorit i gårdagens episod The Glitch heter David Haig. För oss som älskar engelska mord är han en välbekant figur. Såg ett av mina absoluta favoritavsnitt förra veckan Secrets and Spies där Anna Massey förgyller serien som möjligen pensionerad chef för MI6. Helt underbar var hon!
Idag får jag lite variation: 19.00 i kanal 8 kommer min Father Brown, men efter det? Jodå - Midsomer Murders igen. Får se om jag härdar ut.

I annat fall lägger jag mig tidigt med Feist och Chaoswar Saga. Det är verkligen spännande och verkligen underbart väl påhittat och jag undrar så hur Feist skall få ihop intrigen. Vid det här laget verkar det nästan omöjligt, så som han har rört till det. Det blir svårt att motsvara mina vid det här laget högt uppdrivna förväntningar.  Han lyckas säkert :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar