onsdag 9 oktober 2013

"För att jag om natten drömmer om drakar . . . "

Det finns flera slags alver. Men det visste ni väl? Mina favoriter är de tystlåtna, vilda och argsinta Moredhelerna - Den Mörka Stigens Brödraskap. Men så har vi Eledhelerna - alver mer i Tolkiens anda. De bor i jättelika träd i skogen och jag föreställer mig stadens lövtäckta kupol ungefär som på bilden.

Käre Maken har kommit hem. Bilen är lagad, färgen är inköpt och han kom tvåa i Baltic Cup - en god prestation efter en halvdålig första dag.

Tv-tablåerna är så usla att man längtar efter repriserna på Midsomer Murders, trots att det blir tredje gången avsnitten visas. Det är ett märkligt faktum att ju fler kanaler man får, ju färre program finns det att se. En paradox. Så är det det här med reklamen, som gör att det ställs högre krav på programkvalitet för att man skall orka med avbrotten. Kan inte påstå att reklamkanalerna har högre kvalitet på sina program - det är det motsatta som råder. Plus naturligtvis alla repriser, Betyder att tablå-tv spelar ut sig själv, det blir via -Play man kommer att titta.

Rubriken är ett citat ur Magicians End, men det är inte riktigt sant för min del, åtminstone inte än. Beroende på att jag knappt sover -jag läser i stället :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar