fredag 4 oktober 2013

Åter i Fantasyns värld.

Och där trivs jag så bra! Särskilt i Feists Midkemia. I den avslutande Chaoswar saga roar han sig kungligt vill jag lova. Det här är riktigt bra! I första delen är det demonavsnitten som är verkligt bländande. Har sällan haft så roligt och slutknorren är helt underbar. I del två måste jag säga att Svartalverna är mina favoriter. Dvs det brödraskap alver som följer Den Mörka Stigen. Betyder att de är uppdelade i klaner och slåss sinsemellan som arga vildkatter.

Var i någon tidigare bok smått förälskad i Svartalven Gorath, en pliktmedveten alv med ett tungt uppdrag. Här har vi  hans son. Lika arg- och tungsint han. Feist gör sådär, dvs tar till nära släktingar när generationen innan har dött ut och han är förtjust i de rollfigurer han skapat. Det är han med all rätt -  det är jag också.

Hamlet och jag har varit ute på morgonpromenad och tagit höstbilder åt er: Varsågoda! Vi var tvungna att ge oss ut tidigare än jag egentligen har lust med, det skall bli molnigt och kanske till och med regn. Har nästan glömt hur det är.

PS: Beställer idag systrarna Haims debutalbum Days are gone Det jag hört låter helt underbart - melodiskt, Fleetwood Mac, Indie, 90-tals R & B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar