lördag 12 oktober 2013

Drömmar

Idag har vi ännu en sådan där fantastisk höstdag. Man kan nästan inte tro att det är sant!
För vår del betyder det att Hamlet kommer ut på promenad (med mig) och att Käre Maken skall måla på huset. Så skall jag pillra lite med våra växter både inne och ute. Har dessutom planer på en sådan där engelsk fruktkaka som jag la ut recept på någon gång i juni. Gissningsvis runt den 15e. Russinen skall denna gång bytas mot torkade tranbär, som Käre Maken fraktat hem från Polen. Vi har ett kilo, tror jag. Det blir nog en vacker kaka.

Samantha Shannons Drömgångare verkar riktigt, riktigt bra. Det är en dystopisk men underhållande London-skildring. Hon är riktigt rolig. Min enda invändning är att det märkts att hon är så ung, det finns inte riktigt det djup jag skulle önska. Detta kommer emellertid tiden att ordna alldeles av sig själv och jag ser fram emot ett långt, produktivt och läsvärt författarskap. Har inte kommit så långt i denna hennes debutroman än men tänker ta den till morgonens andra kaffekopp

Måste visa er grannens rönnsumak också. NU förstår jag vitsen med rönnsumaken. Så oerhört vacker så här om hösten. Beundrar den varje gång jag går förbi.
Beklagar tråkig bild men jag får helt enkelt inte till någon bra vinkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar