fredag 22 oktober 2010

Besviken!!

Rullade igår iväg på glada hjul (Käre Maken har köpt nytt batteri till Gula Faran) till biblioteket för att äntligen få hämta min bokade Val McDermid. Och så har bokningen inte fungerat!!!! AAARGHH!! Eller vad det nu brukar stå i serierna. Och naturligtvis finns inget exemplar av boken inne. Surar nu kollossalt och gjorde om bokningen. Jag hade verkligen laddat för en ny berättelse om Carol Jordan och Tony Hill. Som man älskar för deras imperfektioner såväl som för deras intelligens. Så fantastiskt väl personifierade av Hermione Norris och Robson Green att jag tror att de finns i verkligheten. Sitter nu framför datorn och väntar på mail om att boken dykt upp. Från Ätrans filial där de hade ett ex.
Kom istället hem med tre fantasy-romaner.
Har funderat på hur jag egentligen gör med kost och diet. Jag har ju gjort det här så länge, så det går per automatik. Det är nog så att jag har järnkoll på vad jag äter. Åtminstone vad det gäller kolhydratintag, (kalorierna är det sämre med) och tar igen på gungorna vad jag förlorar på karusellen. Jag är stenhård med maten och kan därmed unna mig en chokladbit (eller tre) eller plommonkaka till kaffet. Men alltså fanatisk med annat och tillbringar massor av tid i affären, läsandes innehållsförteckningar på produkterna. Dricker t ex mängder med cappuchino, men med osötad sojamjölk (0,5 g socker/100) istället för vanlig mjölk (2,5 g/100), så slipper jag mjölksockret. Det smakade ganska konstigt i början, men nu är jag så van att jag inte tycker om vanlig mjölk. Vilket har förstört mina cafébesök i någon mån. Det kan ju verka bagatellartat liten skillnad, men när man dricker sådana mängder, och varje dag som jag gör, spelar det roll. Och till slut har man samlar ihop till, i mitt fall Marobous Citron- och Ingefära. Käre Maken är hemfallen åt deras nya jättekaka (nästan 200 g) med mandel, den är inte så dum den heller.
Ha en fin dag, kära läsare, vi hörs i morgon!
Bild: Rosor till oss alla, för att vi är så duktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar