onsdag 27 oktober 2010

Havet i soluppgång och Tornen i solnedgången

Bild från gårdagen. Idag är vädret inte alls lika vackert, men det är varmare och molnen kanske lättar. Vackra dagar som gårdagen är det verkligen underbart att bo här vid Skrea strand.
Är nu klar med Särland. Tornen i solnedgången heter den del jag läst.Väntar nu på att biblioteket skall öppna (kl 11.00) så jag kan låna fortsättningen. Vår hjälte har, på övligt sätt, gått igenom Flykten, Sökandet, Striden, mött Kärleken och kommit något sånär helskinnad ut på andra sidan. En vacker saga. Jag ÄLSKAR sagor!
Mitt dietande med mycket portfölj har gett resultat. (Gårdagens lunch bestod av havregrynsgröt, sojamjölk, blåbär och hallon. Kanske inte den mest spännande lunch jag ätit . . ) Eftersom jag aldrig tillåter mig att gå upp mer än 2 kilo innan jag gör något åt det går det ganska fort. Måste här påpeka att jag inte är större än en ordinär 12-åring, och att 2 kilo är mycket på mig. Det syns, men det framför allt känns, och jag mår mycket bättre i matchvikt. Tänker fortsätta äta "rätt", dvs ingen choklad, inga kakor, ingen glass ett tag till. Och tänker på portföljkostens innehåll och försöker få i mig så mycket som möjligt därifrån. Tills jag tröttnar och börjar slarva igen . . .
Idag blir det en dag med många telefonsamtal och mycket vila.
En fin dag önskas er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar