måndag 11 oktober 2010

Mera jobb och flera böcker

Käre Makens golfklubb skall ut på vårresa. Han är reseansvarig. Det innebär mer jobb för resesektionens inofficiella, anonyma och synnerligen oavlönade sekreterare - gissa vem! Skall nu till biblioteket för att skriva ut papper. VARFÖR har jag inte skaffat mig någon skrivare??? Och för att låna fler Mårtensson-deckare. VARFÖR läser jag dem??? De är inte särskilt bra, måste vara konstsammanhanget, dessutom försöker jag hitta den boken där han träffar sin särbo Francine. Har inte lyckats än och jag ger aldrig upp. Någonting. Dessvärre.
I morgon blir det Göteborgsresa med frisörbesök. Tro mig, det behövs. Ser ut som Madame Mim i Kalle Anka.
Här skiner solen, hoppas den skiner också på dig, kära läsare!
Bild: Blomma från arkivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar