måndag 18 oktober 2010

Frukost med Val McDermid

Uppjagad kl SEX i morse av Käre Maken som skulle till golfbanan. Inte min tid på dygnet. Återvände till sängen med välfylld frukostbricka och min Val McDermid-deckare. Lånad på biblioteket häromdagen. Med gift i blodet heter den och här tar hon död på en fotbollssuperstjärna. Hennes deckare är förfärande otäcka och ohyggligt spännande. Men var gör denna kvinna sin research egentligen? I helvetet? Mina favoritböcker är dem med kriminalaren Carol Jordan och profileraren Tony Hill i huvudrollerna. Ni har kanske sett någon TV-version? Läste dem för ett antal år sedan, men slutade för att de var alldeles för otäcka. Nu är jag där igen, och inser att hon givit ut två Carol Jordan/Tony Hill-böcker sedan jag kollade sist. Kan knappt behärska mig. Vill till biblioteket för att leta efter den andra. I Mördarens nät. Detta är böcker man sträckläser. Hon är fantastiskt skicklig på att fånga sin läsare och hålla fast till sista sidan. Hon skriver suveränt bra. Kommer säkert inte att få något vettigt gjort idag.
Bild: Vildvin. Så underbart färgstarkt så här års. Funderar på att införskaffa till vår mur mot Strandvägen för att dölja att den aldrig blir putsad.
PS: Idag kommer min SUDOKU-tidning ut. HURRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar