söndag 31 oktober 2010

Gula faror och fina frisyrer

Försöker nu bli av med Gula faran, min 15 år gamla Fiat Cupé. Vägrar betala skatt för en bil jag bara kör till ICA, ca 300 m härifrån. Lyckas inte ens ställa av den, kan inte hitta registreringsbeviset. Det är verkligen ingen ordning på mina papper. Min älskade gamla bil har ingen fläkt, dåliga däck och nu börjar startmotorn ge ifrån sig varnande tjut. Det den har är bra motor och snygg skinnklädsel. Intresserad, någon? Obs att bilden är något missvisande. Det är snart ett år sedan och Gula faran är inte tvättad sedan dess. Det är ingen ordning med mitt biltvättande heller. Käre Maken får i värsta fall ta den som inbytesbil, han tänker köpa ny.
Enligt alla dietprogrammen jag såg i veckan är det så att när man gått upp jättemycket i vikt har det bildats så många nya fettceller att det är väldigt svårt/nästintill omöjligt att gå ner i vikt och behålla den. Feta människor som lyckats banta ner sig sägs vara konstant hungriga. Vilket absolut helvete! Enligt denna teori gäller det alltså att aldrig gå upp och att man egentligen inte kan göra något år sin vikt eftersom det är genetiskt betingat hur tjock/smal man blir. Kan inte riktigt köpa detta. Har man kollat vad som händer med fettcellerna på nedbantade personer efter några år? Vet inte, det framgick inte och jag skulle vilja veta. För mig gör det stor skillnad både vad gäller vikt och hur jag mår, om jag äter bra mat (och här är Paraplykosten en god riktlinje) och lagom mycket. Vilket är ganska lite.

Bild: Lyckades idag få till Candleford-inspirerad frisyr. Minus alla flätorna som jag har mina misstankar om. Saknar nu lång kjol, tournyr och korsett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar