söndag 24 oktober 2010

Mad Men MM

Funderar på att ta en titt på den kultförklarade serien Mad Men. Så vitt jag förstår är serien förlagtd till 60-talet, - knappast min favorittid i det förgångna, reklambranchen - som jag ogillar på det högsta och 60-talsmode som jag tycker är absolut gräsligt. Alla dessa mina antipatier gjorde att jag aldrig började titta på Mad Men när serien kom, men nu har det skrivits så mycket så till och med jag börjar bli nyfiken. Har någon möjligen säsong ett hemma och kan skicka den till mig?
Avnjöt igår den helt underbara serien Lark Rise to Candleford, som utspelar sig i Oxfordshire i slutat av 1800-talet och bygger på Flora Thompsons självbiografiska romaner, utgivna mellan 1939 och -43. Charmigt, roligt, underhållande. Och så dessa fantastiska skådespelare! Det händer absolut ingenting och ändå sitter man som trollbunden hela tiden. Serien är inne på sin andra säsong, men det finns en tredje och förhoppningar om en fjärde. Hurra! I första säsongen medverkar dessutom Dawn French, den hårt prövade engelska prästen från Ett Herrans liv, ni vet. Värd att se bara för det.
Kost och dieter: Allt detta skrivande om vad man skall äta och inte äta och vad händer? Jag har gått upp i vikt!!! Äter säkert rätt, men för mycket. Skall försöka göra något åt det direkt. Det här med Havrefras - det innehåller 13 g socker/100 g. Nu står det att en portion är 30 g. Vadå en portion? De vet väl inte hur mycket jag häller upp? Har väldig lust att kolla om det stämmer, men jag har ingen våg. Om jag vill få i mig havre kan jag hålla mig till havregrynsgröt (1,5 g socker/100 g. Hmm, hur mycket är det då i en portion?? Det står inte på paketet, måste nog skaffa mig en våg iallafall!). Med sojamjölk och kanel är det ialla fall helt i Portföljdietens anda.
Min söndag kommer att gå i asketisk anda vad gäller maten, önskar er en roligare!
Bild: Fler rosor, är inne i en rosperiod. Har rosenparfym också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar